vonChristian Ihle 02.05.2010

Monarchie & Alltag

Neue Bands und wichtige Filme: „As long as the music’s loud enough, we won’t hear the world falling apart“.

Mehr über diesen Blog

“The fundamental problems with the record: It’s dull. It’s limp. It lacks character. It has more than a little of the try-hard about it. (…) In Mumford & Sons we’ve an act who are, at least ostensibly, a folk band but the comparison that somewhat clumsily pops into the head is Nickelback. Nickelback. Nickelback. Mumford & Sons seem to be to folk what Nickelback are to grunge. This thought is a constant thorn in this listener’s side, even through the record’s brighter moments, notably the anthemic ‘Little Lion Man’. The remainder, however, blends into a grey mess of acoustic guitars, brass, banjos and overwrought earnestness.”

(Luke Slater für Drowned In Sound über das Debütalbum “Sign No More” der Popblog-Lieblinge Mumford & Sons)

Inhaltsverzeichnis:
* Die ersten 300 Folgen Schmähkritik
* Wer disst wen?

Anzeige

Wenn dir der Artikel gefallen hat, dann teile ihn über Facebook oder Twitter. Falls du was zu sagen hast, freuen wir uns über Kommentare

https://blogs.taz.de/popblog/2010/05/02/schmaehkritik_323_mumford_sons/

aktuell auf taz.de

kommentare

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind mit * markiert