„Herbert Feuerstein wollte mit Harald Schmidt eine Fernsehsendung machen. Er überrumpelte Schmidt bei einer Autofahrt, indem er ihm einen Brief mit den Worten „Das ist der Brief, den du mir immer schon schreiben wolltest.“ überreichte. Feuerstein war Autor des Briefes, aber der Brief war an ihn adressiert und als Absender war Harald Schmidt angegeben. Im Brief selbst bat Schmidt Feuerstein, mit ihm eine Sendung zu machen. Er habe bereits einen Sendeplatz beim WDR und im Herbst könne es losgehen. Schmidt war davon so beeindruckt, dass es tatsächlich zu der Zusammenarbeit kam. Die Idee des Namens für die Sendung kam dabei von Feuerstein.“
(Schmidteinander Wikipediaeintrag)
„Mattel, which now makes $1.5 billion annually from Barbie, is fiercely protective of the brand. Its legal team once went after a company that tried to sell „Barbie-Que“ chips. In 1997, Mattel sued M.C.A. Records over the Aqua song „Barbie Girl,“ a Euro-pop parody that included such lines as „I’m a blond bimbo girl in a fantasy world.“ A Ninth Circuit judge ruled against the toymaker, concluding, „The parties are advised to chill.“
(The New Yorker: „After “Barbie,” Mattel Is Raiding Its Entire Toybox“)
„On an earnings call last November, David Zaslav, the head of Warner Bros. Discovery, emphasized that „a real focus“ of his was to revive the conglomerate’s most popular franchises. „We haven’t done a Harry Potter movie in fifteen years,“ he said. (In fact, there have been six.) The mandate for audience recognition has pushed artists to take increasingly desperate measures-including scrounging up plotlines from popular snacks. Eva Longoria recently directed the Cheetos dramedy „Flamin‘ Hot“; Jerry Seinfeld is at work on „Unfrosted: The Pop-Tart Story.“
(The New Yorker: „After “Barbie,” Mattel Is Raiding Its Entire Toybox“)
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